DOLAR %
EURO %
ALTIN
BITCOIN %
Bartın
°

KALAN SÜRE

Doğalgaz Karayollarının insafına kaldı
471 okunma

Doğalgaz Karayollarının insafına kaldı

ABONE OL
1 Ağustos 2024 15:15
Doğalgaz Karayollarının insafına kaldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Amasra’da doğalgaz çalışmaları Karayollarına takıldı. Şu ana kadar 30 kilometre çalışma yapılan ilçeye doğalgazın gelebilmesi için Karayollarının yaklaşık 1 kilometrelik alanda doğalgaz çalışmasına izin vermesi gerekiyor. Ancak bu alandaki üst yapı çalışmaları için Karayollarının doğalgaz dağıtım firmasından 12 milyon 500 bin TL istediği iddia edilirken Amasra Belediye Başkanı Recai Çakır, bu iddiayı doğruladı. Karayolları, eğer bu 1 kilometrede doğalgaz çalışmasına izin vermezse ilçeye 2024 yılında doğalgazın gelmesi mümkün görünmüyor.

Nurdan Eroğlu

Amasra Belediye Başkanı Recai Çakır, ilçede yürütülen doğalgaz çalışmalarıyla ilgili bilgi verdi. Şuana kadar ilçede 30 kilometrelik bir mesafede çalışmaların tamamlandığını ifade eden Başkan Çakır, çalışmaların Karayollarına takıldığını açıkladı. Karayollarının yaklaşık 1 kilometrelik alanda doğalgaz çalışmasına izin vermesi gerektiğini söyleyen Çakır, şöyle konuştu:

“Önceki dönem 9 Meclis Üyemizle oy birliğiyle kararını alarak bu kente doğal gazın gelmesinin önünü açmıştık. Aldığımız kararın içeriği neydi? Kentimizde yapılan doğal gaz çalışmaları sonrası bozulan yollar, kaldırımlara dair kaplamayı belediye olarak üstlendik. “Bu sayede doğalgaz kentimizde artık yakılabilecek hala gelecek” müjdesini de paylaşmıştık. Hatta hatırlarsınız önceki dönem vekilimiz şimdiki Bakanımız Yılmaz Bey’le birlikte daha sonra Yusuf Ziya Aldatmaz, Aysu Bankoğlu vekilimizle birlikte de bu müjdeyi paylaşmış, çalışmaların startını vermiştik. Kent içinde yaklaşık yüzde 70’e yakın doğalgazın dağılımını gerçekleştirdik.

Karayollarına ait 1 kilometre protokolü bekliyor

Ancak Bartın-Amasra arasında bir miktar bir alanda sadece Karayollarının sorumluluk sahasında bir protokol henüz çözülmüş değil. Onu da şöyle anlatayım;  Akmercan şirketi bu bölgenin dağıtım ihalesini alan firma. 2023 yılı genişleme sahasına da girdiği için Amasra çalışmalarına başladı. Şu anda da çelik hatlar dahil yaklaşık 30 kilometrelik bir boru döşendi. Amasra Projesi kapsamında. Karayollarının sorumluluk sahası olan Tünel- Gömü- Amasra yol ayrımından Amasra Müzesinin yanına olan bölüm bin 50 metre. Yani yaklaşık bir kilometre. Bu alanla ilgili Karayollarıyla bir protokol gerekiyor. Burada da aslında Amasralı hemşehrilerimiz adına temsilen bürokrasiyle, siyasetle görüşmelere biz de devam ediyoruz. Akmercan’ı da ziyaret ettim. bürokratik kararları da zorluyoruz. Ayrıca kentimizin iki vekilini de Ankara’da bir araya getirerek bir konunun da doğalgaz olmak kaydıyla bu sorunun da bir an önce çözülüp hep birlikte söz verdiğimiz gibi Kasım sonu itibariyle Amasra’da doğal gazı yakmak istiyoruz.

Doğalgaz hattı geçen noktalarda üst yapı bitti

Doğalgaz çalışmasının ana hatlarını geçtikten sonra Kaleşah bölgesi ve Ahatlar’a doğru bu bölgedeki asfaltlama çalışmalarını da bu yolların bozulmasında önemli bir neden olan Mendirek Rehabilitasyonu esnasında ki bu çalışmayı yapan da Ulaştırma Bakanlığımızdır. Ulaştırma Bakanlığımıza bağlı Karayolları Genel Müdürlüğünün desteğiyle bitirmiştik. Belediye olarak da üstyapı çalışmalarımız yani bordür, kaldırım, aydınlat işlerini de hem tünel yönü şehir girişi hem Kalaşağı Mahallesi şehir girişinde bitirmiş durumdayız. Yani artık şehrimize girişler çok daha düzenli bir hale geldi. Şehir merkezine ve mahallelerdeki çalışmalarımızda aynı şekilde devam edecek.

Kaplamanın çökmesi ve sızdırma testleri beklenecek

Doğalgaz Bartın’da da yapıldı. Türkiye’nin başka yerlerinde de şahit olmuşsunuzdur. Doğalgaz çalışması yer altında gerçekleşiyor ve üzeri kapatılıyor. Dolayısıyla bu kaplama çalışması öncesinde buranın mutlaka çökmesi aynı zamanda testlerin yapılması gerekiyor. Yani sızdırmazlık testlerinin. Bu işlemleri yapmadan kaplamaya başlarsak belki konforumuz artar ama ikinci bir eziyet mutlaka yaşarız. Hem basması nedeniyle dolgu toprağın ya da malzemenin aynı zamanda da testler yapılmadan olası bir kaplama test sonrasını sızdırma çıkarsa aynı yeri tekrar kazmamız anlamına gelecek.

Çalışmalar 6 ay sürecek

Hemşehrilerimize söylediğimiz sizlere de ifade edeyim. Evet bir eziyet çekiyoruz ama önemli bir nimete kavuşmak için Amasra’da artık sizlerin de zaman zaman şahit ettiği kış günleri duman, is kokusundan kaynaklı genzimizin yandığı geride bırakmak 6 aya kadar varan bu eziyete katlanmak durumundayız. Daha güzel günleri yaşamak için.

“Belediyenin Akmarcan’a borcu var” dedikodusu yalan

Doğalgazla ilgili Akmercan’ın bölge müdürü  ile görüştüm dün. Zaman zaman böyle şeyler duyuyoruz. Bilmiyorum sizlere de geliyor mu? En son şöyle bir bilginin kendine ulaştığını söyledi. Amasra Belediyesi’nin Akmercan şirketine ödemesi gereken bir para varmış. Parası olmadığı ve bu parayı ödeyemediği için 2024 yılında doğalgaz gelmeyecekmiş.  Ben takdir ediyorum kim yarattıysa böyle yaratıcı dedikodu zaman zaman yüz yüze geliyoruz. Ama ben sizler aracılığıyla da paylaşayım. Böyle bir gerçeklik yok.  Zaten bu bahsettiğimiz doğalgazın kente gelişiyle ilgili meseledeki en büyük yükü sırtlayan kurum Amasya Belediyesi onun taahhütlünü verdi. Çalışmasını da yapacak. Kaplamasını da yapacak. Hangi koşullarla? Sızdırmazlık test ve asgari oranda o çökme dediğimiz, oturma dediğimiz süreç gerçekleştikten sonra.”

“Karayolları 1 kilometre için AKmercan’dan 12 milyon istedi”

Bir gazetecinin Karayollarının Akmercan’dan 12 milyon 500 bin TL istediğine dair gelen bilgilerinin doğru olup olmadığını sorması üzerine Recai Çakır şunları söyledi:

“Karayolları Genel Müdürlüğü ya da bölge müdürlüğü doğalgaz firması ya da enerji firması işte ne diye internet servis sağlayıcı firma geçiş hakkı talebinde bulunduğunda kendi mevzuatına göre bir şey yapıyor tespit. Burada aslında sorundan ziyade şöyle bir eş güdüm ihtiyacı var. Geçilecek alan bin 50 metre.  Özel İdarenin 13 kilometre alanından geçiliyor. Amasra sınırlarında şu anda 30 kilometreyi ifade ettim. Çeliği, pole etileni, servis hattı dahil. Bu 13 kilometre için özel idareye ödenen bedel 750 bin lira bir kilometre için karayollarının istediği bedel ve söylediğinize yakın bir bedel.

“Sorun çözülmezse kaynağını paylaşırız”

Karayolları kendince haklı. Dağıtımı üstlenen şirket kendince haklı Amasra sınırlarında bu tip itilaflar yaşanmıyor mu? Yaşanıyor. Bunu biz çözüyoruz. Çünkü buranın yerel idaresi biziz. Ama bu meselede de idare merkezi hükümettedir. O konuda da mutlaka ki bu sorun çözülecektir. Çünkü biraz önce ifade ettim. Yani Sayın Bakan’ın da bu konuyla ilgili bilgisi var. İlk  başlangıcında dahi var. Yusuf Bey var. Ayşe Hanım’ın da var. Sayın Valimizin de bilgisi var. Bir eş güdüm meselesi. Çözüleceği inancındayız. Çözülmezse nereden kaynaklandığını yine sizler aracılığıyla paylaşırız.

1 kilometrelik hat bağlanmazsa Amasra’ya doğalgaz gelmeye bilir

Ulus için tartışıldı. Ya da daha önce Cidde için uygulandığı başka yerlerde çokça örneği var. Bizimki tank sistemiyle değil. Boru hattıyla geliyor. Dolayısıyla o hattın bir kısmı bağlanmazsa gazlarını sağlanmaz tabii. Ama bence sağlanmasının önünde bir problem yok. Biz bu ülkede yaşıyoruz. Bu kentin, Bartın anlamında söylüyorum. Bakanı da var, iki vekili de var, valisi de var, Bartın’ın ama sonunda belediye başkanı var. Çözülmeyecek bir mesele değil. Çözülmüyorsa başka bir irade vardır. Onu da sizinle paylaşırız.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r